fredag 2. august 2013

Anne Merete 51 år fra Hundhamaren i Trondheim




Jeg tar gjerne utfordringen med å bli fulgt opp gjennom FemiRoma bloggen! Jeg er akkurat nå 98 % utrent for en maraton. 

Mitt navn er Anne Merete Larsen Aas og jeg bor på Hundhamaren like utenfor Trondheim.
Jeg er 51 snart 52 år og har  på mine gamle dager funnet ut at man trenger trening og sunn mat  for å holde kroppen i balanse. Jeg var med Jomfrureiser på en tur da jeg fylte 50 og har etter det begynt veldig pent med trening. Jeg elsker zumba og har i de siste månedene trent litt spinning. Løping har jeg hittil hatt null erfaring med. 

I vinter /vår har jeg tatt NLP Prac. Og der fant jeg ut at mitt hårete mål skulle bli FemiRoma 2014. Jeg leste litt om turen før innslaget i Adresseavisen. Det var tegnet jeg trengte . Jeg meldte meg på. Jeg har nå startet på treningen som jeg har lastet ned fra Romasidene fra Oslo Marathon. I dag klarte jeg å springe 30 min lett jogg uten gåpauser –så det går fremover med bittesmå skritt. Det hadde vært fint med oppfølging  samt å ha noen som pusher en. 

Anne Merete

1 kommentar:

  1. Fantastisk ærlig og åpent Anne Merete, dette blir et godt og lykkelig år. Jeg klarte med glede idag 10 km men på altfor lang tid. Intervall tror jeg er svaret på å komme i bedre form raskt. Fint om dere i Trondheim avtaler trening sammen minst 1 gang i måneden, det gjør godt for mestring. Sees i Roma! Charlotte som startet Jomfrureiser for 22 år siden uten en anelse om at jeg en gang skulle løpe maraton!!

    SvarSlett